Att se Avatar en lördagskväll är aldrig fel..

Hade tänkt att berätta lite om gårdagen för er!
Vaknade i Simons armar hemma hos mig. Han hade varit ute kvällen innan och hade lite ont i huvudet den stackaren.
Han hade även lyckats halka flera ggr och hade ont i både armbågar och svanskotan..
Är alkohol och halt väglag en bra kombination? Kanske inte.. ^^
Hur som helst.. Vi vaknade runt elva-tolv tiden. Vi käkade frukost och sen la vi oss i sängen och myste en stund till..
Efter ett tag insåg vi att vi kanske borde gå upp så jag fixade iordning mig och städade mitt rum medan Simon sov en liten stund till.
När klockan närmade sig halv tre så kom Maria och Nicklas (Simons mor och hennes kille) med bilen och hämtade oss. Shysst! Vi käkade lite, jag tvångsplattade Simons hår och sen åkte vi till stan för att hämta upp Madde och Ellinor.
Efter att de hoppat in i bilen så bar det av till Lidköping efter ett stop för inhandling av cigg och folköl.

Resan upp tog ca två timmar med några stopp för bland annat Ben and Jerry's och rökande..
När vi väl var framme i Lidköping så fick vi genast svårigheter med att hitta stället giget skulle vara på.
Vi hade fått tag i en vägbeskrivning på Eniro men det visade sig att det var till den nya galejan, och inte den gamla som vi egentligen skulle till.



Efter många om och men så hittade vi hur som helst till galejan och väl framme träffade vi John som kom och mötte oss på parkeringen. Hälsade på Jonas, han satt i en skåpbil på parkeringen och kollade på Superman ^^
Vi gick in, köpte varsin öl och satte oss och snackade lite. Efter en stund blev det rökpaus och vi gick ut i kylan..
Där träffade vi på John igen och han bjöd in oss till deras.. hmm.. ja, loge..
Det såg ju inte direkt ut som en loge! Det var bara ett rum som hade en skylt på dörren där det stod "kontor".
Inuti var det helt kalt på väggarna och det stod endast ett litet träbord och någon liten ymklig liten stol på golvet. Vi skakade hand med alla i bandet och satte oss på golvet och snackade lite.
Jag fick beröm för mitt hemmagjorda Avatar-linne och en snubbe tog till och med en bild på det.. xD

Efter en stund gick vi i alla fall ut till scenen och kollade på ett av förbanden.. Minns inte riktigt vad de hette. Tror det första förbandet hette Insomnia. Vi hann bara se slutet av en låt och sen var det slut. Vi satte oss ner en stund och fick då sällskap utan Jonas och Johannes. Trevliga pojkar!

Efter att ha fått se Madde headbanga, dricka massor av öl och göra bort sig rätt rejält så var det äntligen dags för Avatar!
Det var ju inte speciellt mycket folk där så det var ju inga problem med att hamna långt fram.
Giget var riktigt nice och det blev en hel del headbangande. Fick bland annat höra War song och Die With Me!



Efter giget så fick jag en kram av vardera bandmedlem och så sa jag hej då och tackade för en trevlig kväll.
Vi gick bort till parkeringen och hoppade in i bilen.

Jag och Simon var inte hemma förrän vid tretiden. Då hade vi hunnit med att hitta vägen hem till borås, skjutsa hem Madde och Ellinor samt hämtat upp Grokken för att ta med honom till Sparsör.
Efter att ha pratat med Simon en stund så somnade jag riktigt gott kan jag lova.. Jag hade haft en riktigt trevlig kväll bortsett ifrån vissa grejer som inte hade behövt hända. Men det orkar jag inte tänka på nu!

4 av 5 toasters, kanonkul!

Kommentarer



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback