Nu bor vi i Björkekärr, Göteborg.

Då var vi alltså nyinflyttade, jag och Simon.
I skrivande stund ligger jag i vår uppblåsbara gästsäng och slappar efter att haft dag fylld med olika aktiviteter.

Då jag var klar i skolan efter en lyckad gestaltningsredovisning så åkte jag direkt till Björkekärr och lägenheten.
När jag kom dit så var Simon och hans mamma Maria redan i full gång med att lasta ur grejer ur bilen.
Vi packade upp köksredskap och ställde in väskor med kläder i garderoberna.
När vi var klara med det så åkte vi och handlade mat!
Maria släppte av oss med matkassarna och begav sig tillbaka till Borås.


Bara en liten del av sådant som packades upp..

Så nu var det bara vi och lägenheten..

Simon satte genast igång med maten och jag sprang över till Malin (en tjej från min nollningsgrupp) och lånade en lampa till sovrummet (det fanns nämligen ingen). Jag fick med mig en fin golvlampa men också amerikanska chokladpannkakor och lite glass. Simon blev överlycklig!
Då vi ätit upp så var vi både heeelt slut så vi fixade lite viktiga saker över nätet så fort vi kunde, för att sedan bara lägga oss ner och slappa..

Imorgon ska vi börja måla. Antagligen så fixar vi både vardagsrummet och köket, vilket känns skönt eftersom det verkligen är behövligt. Pappa kommer hit med färg och penslar. Även Madde, Jacob och Fia kommer nog en sväng och hjälper till. Känns så skönt att få hjälp! Tack!

Nu ska jag nog faktiskt sova. Jag orkar nog inte att göra något annat efter en kort natt och en så fullspäckad dag. Imorgon kaaanske ni får se några bilder av lägenheten!
Men tills dess..

Sov så gott!

Kommentarer



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback