Börjar bli vuxen?

Herregud, idag slog det mig.
Jag börjar faktiskt att bli vuxen.
Inget konstigt med det kanske, men när jag tänker efter
så gör jag mer sysslor som liknar min mors idag än
för ett år sedan.
Jag tror i och för sig allt detta bland annat beror lite på
att jag tagit det stora steget att flytta tidigare än vad jag från början hade tänkt mig.
Här följer några förändringar som skett det senaste året.. (får jag vuxenpoäng för det här? ;) )

SARAS VUXENPOÄNG
Jag..
- sköter mina egna bankkonton
- betalar räkningar
- ska flytta ihop med Simon om en månad
- dricker kaffe i tid och otid
- har börjat studera på ett universitet och..
- har börjat tycka det är okej att städa oftare
- tycker att - nybakat bröd, det ska man ha!


Hur det än ligger till med vuxenpoäng, så känner jag i alla fall att jag börjar få lite egen kontroll i mitt liv.
Det är nu jag som bestämmer och ser till att allt fungerar..
Som man säger: "Med makt kommer ansvar". Men jag föredrar faktiskt att ha det så.
Jag har bättre koll på mitt liv och jag känner att jag vet hur min framtid kommer att se ut, någolunda i alla fall!


Flytten

Igår började jag packa inför flytten den andra november.
Nej, du hörde inte fel, jag ska faktiskt flytta till Göteborg!
Det känns underbart och spännande på samma gång, ja, det är många tankar som flyger omkring just nu!

Jag och Simon ska flytta till Göteborg och Björkekärr som ligger i något som kallas Delsjöområdet.
Det är fint beläget i utkanten av ett friluftsområde som både har elljusspår och småsjöar i närheten.
Området är känt som lugnt och det finns många småtorg med söta små butiker i närheten.
Sara = Supernöjd.

Hur som helst.. Packningen gick väl sådär, jag fick väl kanske en tredjedel nerpackad!
Känns skönt att fått något gjort i alla fall, rummet är mer välstädat nu än förut.
Det är framförallt skönt när man kommer hem efter en lång dag i skolan.

På tal om skola!
Idag är det min sista dag på praktiken jag har på Särlaskolan!
Jag vill inte sluta.. Jag har haft så otroligt kul!
Men imorgon ska jag tillbaka till Göteborgs universitet och teorin på Pedagogen.
Då får man börja skriva på sin hemtenta med andra ord.
Det ska väl gå!
Men innan dess så ska jag ha min sista SO-lektion för den här praktiken med min gamla mentor Agneta.
Oj! Den börjar visst om två minuter.
Då måste jag springa, vi hörs!

Kram
Sara.

Kommentarer



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback