En förvånandsvärt trevlig måndag!

Ja, tänka sig. Att man kan tycka bra om en måndag menar jag!
Men jag tror faktiskt att det blir lite vad man gör det till. Ja, det uttalandet är faktiskt så sant som det är sagt! Så sant att det till och med ska få stå som dagens ordspråk här på min blogg!

Trots att morgonen började på tok för tidigt (klockan kvart i sex) och att jag hade jättesvårt att somna kvällen innan, så lyckades jag ändå må bra då jag vaknade. Ni förstår att jag hade nämnligen en prins i sängen jämte mig!
Han var varm och gosig, vilket gjorde att jag fick en superstart på dagen!
Jag fick i mig en liten, men god frukost och sedan bar det av med bil till Göteborg.
Trots jag inte druckit något kaffe och trots att det blivit trafikkaos på vägen så vi var tvungna att ta en omväg så höll jag god min heeela vägen fram.

Väl framme i Göteborg så köpte jag kaffe och en smörgås för att sedan komma igång med gestaltningsuppgiften med basgruppen. Vi jobbade superbra och blev färdiga mycket tidigare än vad vi trott och räknat med!

Jag slutade redan vid tolvsnåret så jag struttade glad i hågen iväg med Malin till Buttericks för att inhandla några sista detaljer till min piratutstyrsel. Ni förstår, jag har nämligen löst hur jag ska klä mig nu! (Eller ja.. Nästan i alla fall!)

Såhär blir det:
- Ett svärd,
- En brun pirathatt,
- En svart väst,
- En eyepatch,
- Två st dödskalletattueringar,
- En pengapung,
- Några stora skattkistenycklar och
- Ett par svarta, tajta byxor.

Det som forfarande fattas är:
- En stor vit (och en aning sleten) flanellskjorta
- Ett par boots/kängor
- En svart bandana att ha under hatten

Såå.. Någon som kanske har en stor flanellskjorta att låna ut? Eller kanske något annat av det som fattas för mig?
Skulle vara tacksam om jag kunde få lite hjälp :)

Hur som helst.. Då jag inhandlat det sista så åkte jag hem till Borås, glad över att jag fått sluta så tidigt.
Käkade lite banänmos (en egen delikatess) för att sedan åka och träffa Robin och Johanna.
Vi tittade på en jacka till Johanna som visade sig vara skitsnygg för att sedan vimsa omkring på stan och göra den osäker! Vi vinglade in på BR (eller i alla fall Johanna, som föll och åkte rutchkana ner för trappan xD) och kikade omkring där inne en stund. När vi var klara med våra mysiga småbarnsfasoner så mötte vi Darrell och gick och hyrde en film på Videomix, förlåt, Hemmakväll!
Filmen hette Dead Snow, var en norsk, underbar splatter!
Resten av kvällen roade vi oss av att äta ost och att titta på Black Books (en grym engelsk serie).



Nu ligger jag här i min säng och Kuckilurar för att snart försöka somna in lite sakta..
Jag hoppas att morgondagen blir lika mysig som denna,
för idag har jag verkligen mått bra!
(Förutom att jag får sova ensam utan Simon i natt.. =/ )

Godnatt med er!
Vi hörs imorgon.

Kommentarer



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback