Vi har skaffat katt!

Idag har det varit en bra dag. Har hunnit med mycket!
Men innan vi pratar om det så måste jag berätta vad
som hände igår!
---
Gårdagen
Igår träffade jag Madde och Nathalie på stan.
Vi skulle handla julklappar men så visade det sig att stan
stängde tidigare än vad vi hade trott så vi fikade istället.
(endast kaffe för min del,
slutat med socker sedan första december vettni!
dock så räknas inte fruktsockret i frukt!)
När vi fikat klart åkte jag och Madde hem till mig och
lagade potatisgratäng som vi senare åt tillsammans med pappas
entrécote och stekt lök. Fy s*tan vad gott!
Efter att vi hade ätit hade vi tänkt att gå ut men det blev aldrig så tyvärr.
Istället kollade vi på Jurassic park 2 och pratade med mamma lite.
Vid elva följde jag Madde till bussen och sa hejdå.
---
Sedan hände det jag ville berätta för er..
Jag vänder mig om och ser en katt sitta och titta på mig ca fem meter bort.
Jag böjer mig ner, hälsar och klappar den för att sedan gå hemåt.
Katten springer efter, fortfort. Den viker av vid ett hus men är sedan hack i häl med mig igen.
När jag går in i huset står katten utanför, mjaouar och tittar på mig med ledsna ögon, kall och frusen.
Jag var ju bara tvungen att ta med den in!
Vi gav den mat och vatten och sedan fick den faktiskt stanna hos oss.
Den lade sig i min säng och stannade där hela natten, mys!
---
Idag
Vaknade upp utav att en liten mjuk kattkropp strök sig mot min arm
och kind. Vi gick upp tillsammans och så satte jag mig ner med mamma
för att bestämma lite hur vi skulle göra med katten.
Vi bestämde att mamma skulle gå runt och knacka dörr i området häromkring
för att se om någon kan tänkas veta vems katten är, och om vi inte får
något positivt svar så ska jag skriva ut lappar på måndag och sätta upp
på Sörmarken och Hulta. Vi fick tyvärr inget positivt svar då mamma knackat dörr
så nu kan vi inte göra så mycket mer än att skriva ut lappar och sätta upp dem.
---
Framåt ettiden åkte jag och mamma och handlade julklappar
samt lite bhar till mig. Nu har jag bara Lillens julklapp kvar, skönt!
Sedan åkte vi och handlade lite kattmat, en billig kattlåda och lite kattsand
så att katten skall klara sig hemma hos oss tills vi fått tag i dess ägare.
Vi har alltså skaffat katt, om så tillfälligt ;)
Nu ska jag och kissen mysa lite. Hihi.
Ha det fint! :)

Kommentarer



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback