Dan före doppardan!

Då var det alltså julafton imorgon..
Tänk så många barn som har svårt att somna ikväll!
Så många barns ögon som kommer att tindra imorgon..
Och vet ni vad.. Jag kommer nog faktiskt att vara en utav dem.
För jag har laddat så länge nu.
Julstämningen har kommit i och med..
- julpyssel på förskolan jag praktiserat på i två veckor,
- julpynt hemma hos mor och far,
- julmusik i mängder och
- snö ute i trädgården!

---
Tänka sig, vi får snö! Snö i mängder!
Och jag har handlat de perfekta presenterna.
Jag ska träffa de jag tycker absolut bäst om nu i veckan och..
Ja, vad mer behövs för att man ska må helt underbart?
---
Morgondagen
Imorgon ska jag, min mor, min syster, min far, min farbror samt
hans fru och deras två barn ta oss till min farmor och farfar för att fira jul!
Jag ska kläs ut till tomte - Shh.. Säg ingenting till mina kusiner!
Farfar ska ha sin traditionsenliga (och alldeles för tajta) tomteluva på sig
med en tomte istället för tofs i toppen som sjunger julsånger.
Farbror Pär ska skämta sig i genom hela kvällen och likaså resten
av släkten med denna svarta humor som vi delar, alla Forsbergarna.
Någon utav kusinerna kommer säkerligen lyckas dra av tomten hans "riktiga" skägg!
Vi äter, dricker och äter lite till. Tittar på Kalle Anka, pratar och skrattar.
Kvällen slutar med att farfar somnar gott i sin favoritfotölj och
att resten av släkten sitter på lite olika ställen och pratar alldeles för högt innan
taxin tas hem till Sörmarken igen.

Julfirande år 2007 på Sörmarksgatan. Farmor och Farfar.
---

Paketöppning, 2007. Farmor, Sofie och jag.
---

Jag, tomten (den riktiga såklart) och lilla Ronja.
Kommer att kännas konstigt att fira utan henne i år.
Men hon tittar nog till oss lite tror jag ;)
---
Nu ska jag sova.
Krypa ner i sängen med min nya bebis.
Min Sony Ericson X8 xperia. En android. Så fin, så fin.
(Ska försöka lära mig hur man bloggar med den,
gick inte när jag försökte tidigare, men det ska nog gå! :) )

Kommentarer



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback