Tomten har piercings och dricker whiskey!

"Åhåå en sån natt,
en sån uunderbar natt som vi kaallar Beeella notte!"
Ojojoj, vilken dag och kväll vi har haft.
---
Vi anlände till farföräldrarnas residens redan halv tre,
väl förberedda på Kalle!
Glöggade och åt pepparkakor med världens bästa röra på!
Sedan var det dags för Disney och då anlände fars bror Pär och hans familj.

Kalle Ankas julafton, otroligt spännande och oförutsägbart! ;D
Fr v: Sofie och Sara Forsberg.
---
Vi kollade vidare och sedan var det julbords-time! Mums!
Helt sjukt gott med julbord, precis som vanligt.
Öl och snaps till det, precis som det ska vara!

Farmor och farfar förbereder för en riktig festmåltid!
---
Sedan var det dags för tomten att anlända.
Detta året hade han svart hår och piercing i både läpp och näsa
- moderna tomten!
Men självklart hade han både skägg och tomtedress också, såklart!
Dress är ett fint ord.
Tomten bjöds på whiskey medan han utförde sitt tuffa jobb!

Tomte-whiskey.
---
När tomten sedan lämnade herrskapet var det dags för julklappsöppning.

Nöjd tjej med boken "mer Hårdrock - smink, läder och headbanging" i sin hand.
---

Fina familjen. Mamma, Sofie och far min.
---
När julklappsöppningen var klar följde en stund med julgodis och
trevliga samtal. Jag var duktig och höll mig till vindruvor och clementiner,
jag menar, alkohol får väl vara tillräckligt, så tjock som man blir av det!
Till sist delade vi upp oss lite omedvetet.
Hälften kollade Svensson, Svenssons jul och hälften satt och tjötade i soffgruppen.

Jag tillhörde skara nr 1, Svensson Svensson-gänget.
---
Efter lite Svensson Svensson och några trevliga samtalsämnen var
det dags för mor Elisabeth att köra hem alla godingar.
Pär, Carin, Josefine och Matilda var först.
Sedan körde mamma runda nr två och körde hem oss!
Väl hemma blev det kaffe från pappas nya espressomaskin och
lite blogging, sedan var det dags att nana (ja, nu ska det nanas!)
---
Imorgon (idag?, klockan är ju faktiskt ett på natten)
får ni veta vad för fina presenter jag fick!
Godnatt med er och God jul!


Kommentarer



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback