Recension: The social network


Inne i Salong två på biografen 2001 i Borås.
---
Kort summering av själva filmen:
Filmen "The social network" handlar om hur sajten "Facebook" startades
och konsekvenserna som följde efteråt, bra som dåliga.
Mark Zuckerberg som skaparen heter började med att göra
en hemsida för alla studenter på den skolan han gick där man fick
sätta betyg på studenttjejer genom att välja vilken som var snyggast utav de
två som ploppade upp på skärmen. Han fick mycket kritik för detta bland annat
genom att han fick skolans nätverk att krascha
men skapade sig ändå ett namn på skolan.
En kort tid efter detta blir han kontaktad av två rika ungdomsbröder som
vill ha hjälp med en idé de har, nämligen att skapa ett socialt nätverk
endast för elever på den skolan de går på. Mark tackar ja men
kommer en kort tid därefter på att han egentligen själv vill skapa en
hemsida som liknar idén rikemansbröderna hade.
Han börjar jobba med sin idé men berättar ingenting för bröderna
utan de hittar den själva av en slump när Mark precis startat den...
---
Sedan följer en mycket spännande fortsättning,
men om jag berättar mer så blir det en spoiler
och det vill jag inte! :)

Summering av egna åsikter:
Jag tyckte att filmen var mycket intressant.
Det var spännande att få höra hur allt gick till och hur otroligt fort
det gick tills sajten blev så sjukt stor som den är idag.
År 2003 startade Mark facemash och kort därefter "TheFacebook",
som det hette då. Nu är det år 2010. Herrej*vlar!
Nästan alla använder den.
Min PAPPA har förf*n en facebook-profil! (Det säger rätt mycket ska ni veta!)
Jag rös under filmen, när man fick se vilket geni den här mannen är.
Den yngste dollarmiljonären i världen,
det är tamigf*n inte illa.
Jag rekommenderar dig att se den om du använder dig av facebook.
Utanför biografen. Väntar på Tess som ska ta ut pengar till godis
och annat bus.
---

---

Mitt inhandlade gotte. I love this candy!
Mörk choklad med mint crisp är ju olagligt gott!
(Åt självklart även vindruvor!!)
---

Tess är söt och sitter och väntar på att filmen ska börja.
Hon blev dock lite dålig och kunde inte uppleva filmen
till fullo av vissa anledningar.
Hoppas du blir bättre gumman! :)
---
The social network får 4 av 5 snabel-an. @@@@-@
---
Andra tankar i huvudet just nu:
Fan vad mycket bra film jag sett det senaste!
Hoppas nu inte att det kommer en bunt kassa filmer på rad
härnäst nu bara för det..
Happ. Nu blir det sängen! Imorgon ska det handlas pyamasbyxor
och födelsedagspresent till min lilla myskusin! Framåt eftermiddagen
ska jag på kalas hos henne. Får se om det hinns med en promenad
och lite solning också.
---
Godnatt!



Kommentarer
Postat av: annikaka

Ingen risk att det kommer enbart dåliga filmer. Första delen av Harry Potter 7 kommer ju snart! :D :D :D

2010-11-02 @ 10:17:10
URL: http://annikaka.blogspot.com



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback