Snöhögar i fotöljen imorse..

Nu är det verkligen vinter
Vaknade upp i ett iskallt rum,
hade visst haft öppet fönstret i natt..
När jag skulle stänga det så höll jag på att trilla baklänges
då jag kände golvet under mina fötter,
det kändes som att stå på ren is!
På fönsterbläcket och i fotöljen låg det stora högar med snö - fint!
Upp och hoppa, packa träningskläder och äta smoothie,
sedan raka vägen mot Göteborg,
inpackad med ett utseende som liknar en michelingubbe!
---
Nu sitter jag på bussen och tittar ut på snölandskapet
som skapats under natten.
Vackert, men samtidigt så kaotiskt, förödande för människan
som skall till jobbet!
Snart är jag framme. Borde nog stänga ner datorn nu.
Ha en bra dag i vart fall!

Kommentarer



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback