Recension: Marionette, Avatar och Dark tranquility.

Godmorgon på er, alla härliga människor!
Bara av den feta, understrukna texten att dömma så
ser man ganska snabbt att jag är på ett gott humör,
trots att klockan är tjugo över sju och att jag har varit
uppe i ungefär två timmar.
Jag har nämligen kört från Göteborg nu imorse eftersom
jag var på gig med Rasmus igår.
---
Recension av gig med Marionette(överraskning?! :D),
Avatar och Dark Tranquility:
Väl framme i Göteborg runt sexsnåret så tog jag och Rasmus
och fixade iordning lite i lägenheten - yes, you heard me right,
och sedan tog vi med oss en liten mysig plunta och åkte
direkt ner till Trädgårn. Väl framme så tog vi varsin öl och
skulle gå och se oss omkring lite. Till vår stora förvåning så stod
Marionette på scen och röjde! Ingenting vi alls förväntat oss vilket
var en mycket trevlig överraskning.
---
Marionette
Giget var absolut bra, men samtidigt känner jag att jag inte
riktigt har någon rätt att recensera dom ordentligt eftersom
jag aldrig riktigt lyssnar in mig på dom sådär stenhårt.
Lite segt drag i publiken till en början med men framåt slutet
så hade i alla fall lite knutna nävar höjts i skyn.
De presenterade två nya låtar som skulle komma på nya plattan
och jag måste ju säga att den första låten var grymt bra.
Ska bli kul att höra den sen!
---
Avatar
Ja.. Vad ska man säga? Vet inte hur många gånger jag sett
de där snubbarna nu men jag är lika nöjd som vanligt, ungefär.
Tråkigt dock att det är så mycket nytt och väldigt lite av det gamla.
Jag är inte som (för) många av mina vänner och tycker att den nya plattan är dålig -
absolut inte! Men man saknar ändå några gamla godingar..
Pojkarna gjorde hur som helst ett bra jobb.
Drog igång publiken och gjorde folk riktigt goa i kroppen -
i alla fall mig! :)
Highligths:
All hail the queen och Reload.
Just eftersom jag älskar de två låtarna!

Old pic, från något gig i Borås tror jag.
---
Dark tranquility
De levererar verkligen, varje jävla gång!
Njöt av varenda liten sekund.
Jag vet faktiskt knappt ens vad jag ska skriva..
Jag var likadan där igår! Bara mådde bra och kunde
inte få ur mig orden.
---
Annat kul från giget
- Gjorde sönder en bruds tröja när jag fastnade med min jävla ring!
Försökte att försiktigt dra loss den men det var ju för fan helt
jävla omöjligt! Speciellt när hon skulle förflytta sig samtidigt!
Så till slut gav jag upp fipplandet och bara drog..
Tror inte att hon blev så glad men vad ska man göra liksom.. ;)
- Såg en massa kändisar, bland annat Anders och några till från In flames
och även Mattias Lindeblad.
Små minus..
Tog typ inga bilder tyvärr! Rasmus tog några få så jag får nog
snatta dem från honom sen. Men som jag brukar säga,
hur kul är det att uppleva giget genom kameralinsen?
---
Idag
Då var det kanske dags att göra iordning sig och dra sig
mot jobbet.. Ska bli trevligt! Bad och grejor idag med!
Vi hörs lite senare hörröni!

Kommentarer



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback