Filmen Splice, recension.

Splice
Ja, vad ska jag säga?
Det här var VERKLIGEN en film helt för sig.
Jag kan inte säga att jag inte blev.. ja, hm, påverkad av den!
Se den inte på tom mage, inte heller då du är mätt.
Se den inte när du mår bra, då kommer du må dåligt.
Se den inte när du mår dåligt, då kommer du må ännu sämre!
Mja.. Fast se den hellre än att inte se den!
Den var faktiskt bra, men på ett grymt sjukt sätt.
Om man är känslig och inte klarar av jobbiga filmer så ska man inte se den, helt klart!
------------------------------------------
Kort summering av själva filmen:
Två biologiforskare experimenterar fram det ultimata djuret(?!).
När de är klara med sitt experiment så bestämmer de sig för att gå snäppet längre,
de vill skapa en korsning av det ultimata djuret och en människa.
Detta är självklart något som de egentligen inte är tillåtna att göra på institutionen där de jobbar så
de börjar fiffla med det i smyg.
De lyckas skapa denna sjuka, konstiga sak och den börjar växa.
Den växer mycket snabbare än en människa och snart är denna "Dren",
som dom kallar henne, en tonåring.
Hon ser ut som en människa i ansiktet förutom att hennes ögon sitter en
bra bit ifrån varandra. Hon har inte heller något hår.
Nederdelen av kroppen är riktigt annorlunda. Hon har svans och deformerade ben.
-------------------------------------------
Summering av egna åsikter
Ja.. Behöver jag fortsätta?
Självklart händer det en massa sjuka saker, men jag tänker inte vara någon spoiler.
Om ni tycker att det ni hittills läst verkar intressant, se den då.
Men jag varnar er, den är sjukt obehaglig from time to time.
---------------------------------------
Splice får 4 av 5 snabel-an. @@@@-@

Kommentarer
Postat av: Michael Cresté

Åh jag älskar skräckisar så blir nog att kolla in denna :) tack för tipset :D

2010-10-04 @ 00:45:58
URL: http://michaelcreste.com



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback