Svar på tal, nr 1.

Svar på tal
När jag kom hem och loggade in på blogg.se så hade jag fått
en himla rolig kommentar. Antingen är den från ****** eller
så är den från någon annan extremt mysig kille som
är tuff nog att vara Anonym.
Personen hade hur som helst skrivit:
"Är skitsnack att prata sanning?"
Därför skall jag nu reda ut vad jag anser är skitsnack och inte.
---
Skitsnack är följande..
- något man inte vågar säga rakt ut till en person,
utan går bakom ryggen och talar illa om någon.
eller..
- något man säger för att enbart skada någon
och att få någon att må dåligt.
---
Så där får ni ert svar.
Skitsnack är inte att tala sanning, MEN om sanningen
man talar är otroligt elak så kan det faktiskt vara skitsnack.
(Detta är enligt min tolkning, alla tycker olika.)
Därefter tycker jag absolut inte att man skall tala illa
om andra som inte handlar något alls om en själv.
Om man själv inte är inblandad så har man inte ett
skit med saken att göra. Man har i alla fall inte rätten att
bestämma vem som ska veta den hemlighet som hållts mellan två personer.
Varsågod ******, där har du ditt svar,
även om det helt säkert var du som kommenterade.
---
Snälla, vi är faktiskt inte mellanstadieelever längre.
---
Såå, nu har jag fått ur mig det!
Här sitter jag nu i mor och fars kök och sippar lite på en Gin&Tonic.
Väntar på Tess, Tina och Carro.
De ska hämta upp mig och så ska vi dra oss mot Carro för
att förfesta lite. För det blev faktiskt lite festande idag..
Men INTE på Trädgårn eller Bränneriet.
Ska bli mycket trevligt att umgås med mysiga människor! :)
På bilden ser ni den nya näspiercingen. Nöjd är jag! :)

Kommentarer



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback