Bus på förskolan och hösttankar.

Då var det en ny dag och där
följer nya utmaningar..
Molnen låg mörka och tunga över Göteborg
när jag anlände imorse..
Jag kände dess starka vilja att bara släppa
sitt våta innanmäte över alla stressade göteborgare.
Men det blev inget regn innan jobbet i alla fall, skönt.
---
Nu sitter jag på min lunchrast och bara tar det lugnt.
Lyssnar på lite Disturbed, tittar ut genom fönstret
och filosoferar lite..
Osminkad och rätt sleten, så tyvärr
blir det bara en bild på halva ansiktet ;)

Det är härligt med höst. Men tyvärr verkar ju även den gå mot sitt slut..
Allt fler höstlöv faller mot marken och snart är träden kala och grå.
Vintern får komma, gärna för mig.
Men jag vill inte ha de tråkiga månaderna efter jul.
Januari, februari och mars suger oftast och de är dem månaderna
jag får ont i magen av att bara tänka på.
Fast, varför ska jag tänka på dom nu?
Är ju bara onödigt. Nu är det ju faktiskt de mysigaste månaderna
på hela jäkla året! Inget att klaga på egentligen.
---
I eftermiddag ska jag nog en sväng förbi
lägenheten, nu när jag ändå är i Göteborg.
Jag ska hämta lite grejer, typ smycken och sånt.
Har vantrivts de senaste dagarna eftersom jag inte har
några smycken att välja mellan, har fått ha samma hela tiden.
Inte alls Sara överhuvudtaget.
Sara ÄR smycken. Så, dem ska jag hämta!
---
Nu ska jag snacka med lite med den trevliga
personalen här. Fasen vad jag gillar det här stället!
Vi hörs i eftermiddag.
Busa lite ute i höstlöven nu medan de är kvar ;)

Kommentarer



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback