Spökhusen

Hej på er!
Nu sitter jag här i lägenheten och har huvudvärk.
Vet inte riktigt vad som hände..
Gick och la mig efter att ha kommit hem från skolan,
somnade vid två och vaknade vid halv sex. Iiiinte bra!
Jag hade ställt klockan men tydligen vaknade jag inte av den.
Anledningen till att jag var så trött är för att jag var iväg och
sov i skogen i natt. Fick inte så mycket sömn tyvärr.
Så nu har jag fått sömn men ändå har jag huvudvärk, jag fattar inte =/
---
Spökhusen:
Igår var jag iväg en sväng till Borås. Eller nja. Inte riktigt Borås!
Bosnäs och Viskafors för att vara mer exakt.
Det var jag, Tomas, Hägg, Helander och Rabbin.
Vi tog Rabbins bil från Göteborg vid halv sex ungefär och åkte mot Borås.
Först åkte vi till Yxmordstorpet i Bosnäs där det sägs att en man mördat sin fru.
Dock inte med yxa som namnet säger utan med en hammare.
Yxmordstorpet. Bilden är tagen från bryggan.
---

Vi kan väl säga såhär.. Fisket var inte så lyckat av två anledningar.
Den ena anledningen var att fisken var som bortblåst och den andra..
Ja, vi kanske ska låta bli att prata om det? ;)
---
Allt var sönderslaget och helt förstört. Det såg verkligen förjävligt ut.
Vi pratade om att platsen nog egentligen hade haft grym potential för
bygge av ett fritidshus, men frågan är ju om någon vill bo på platsen
där någon mördat sin fru..
När vi var färdiga här åkte vi bort till den gamla gummifabriken i Svaneholm
och gick omkring och kikade lite. Numera används den nerlagda delen ganska
mycket av paintballentusiaster vilket syntes på inredningen.
Det var i vilket fall som helst kul att äntligen varit inne där en sväng!
När vi var färdiga där och mörkret lagt sig så var det dags att ta sig till "Kattkvinnehuset"
som ligger ute i skogen i Viskafors. Varken därifrån eller från gummifabriken
har jag några bilder.. Hoppas på att få några utav Hägg sen som fotade lite.
Hur som helst.. Väl framme så blev vi chockade. Det var helt sjuuukt hur mycket
kattburar det var både i huset och i ladan som tillhörde huset. Det luktade
kattpiss överallt och var man än tittade såg man kattleksaker..
Vi bestämde oss för att sova under bar himmel främst för hälsans skull,
det kändes som att vi skulle bli mer sjuka än nödvändigt om vi sov där inne.
Så vi gjorde upp en brasa, lagade mat och satt och pratade innan vi somnade
ihopkurade framför elden. Jag fick inte så mycket sömn den natten men
är glad att jag åkte och vågade mig in i huset!
---
Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska jag åka bort till
Wieselgrensplatsen för att handla lite mat med Tomas. Är så vääldans sötsugen
så det blir nog lite vinddruvor :D Sedan drar vi hem till honom och kollar film
eller nått sånt, kanske slänger ett öga på hockeyn men det är inte säkert..
När Tomas tittar så hör det nämligen till vanligheterna att laget förlorar! :P
Well, vi hörs! KRAM!

Kommentarer
Postat av: vican

haha fy fan, jag hade skitit ner mig deluxe!

2011-04-14 @ 19:24:54



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback