En ny kurs har påbörjats, ny blogg?

Då sitter jag här i skolan igen. En ny kurs har påbörjats.
Just nu diskuteras det hejvilt om vilka i klassen som ska använda
bloggar eller GUL (Göteborgs universitets lärarplattform) för att
utföra sina uppgifter under kursen. Blogga? På universitetet?
Ja, jag blev lika chockad som ni. Men tydligen blir det allt viktigare
att använda sig av IT i förskolan och skolan och därför ska vi
använda oss av bloggar för att träna våra IT-färdigheter.
Jag har själv redan bestämt mig för att använda mig av en blogg.
Frågan är dock om några utav er kommer att vilja läsa den
eftersom jag kommer lägga upp mina kursuppgifter där.
Vi får se hur det utvecklas!
---
Just nu har det här samtalet kring att blogga eller inte
och att använda sig om GUL eller inte urartat.
Alla går runt som yra höns och vet inte vad de ska välja.
STYR UPP, kära kursledare, STYR UPP!
Jag längtar tills jag får träna i eftermiddag. Allt är så snurrigt.
Den nya kursen kommer att bli tuff.
Otroligt mycket uppgifter. Hoppas det går bra.
---
Nae, nu börjar det bli ordning här igen så jag borde sluta.
Vi hörs senare igen!

Kommentarer



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback