Såhär ska det nya året bli så mycket bättre än det förra:

Jag ligger i min säng och funderar.
Funderar över hur jag vill att det nya året ska se ut.
---
Redan innan nyår, den 1:a december, bestämde jag mig för tre saker.
- Jag ska sluta äta socker (då räknar jag inte med fruktsocker).
- Jag ska börja röra på mig mer så jag håller mig frisk och går ner i vikt.
- Jag ska sluta röka.
Än så länge har jag hållt mig till dessa tre löften.
Jag har feströkt litelite någon gång, men det viktigaste för mig var
att sluta röka på dagtid ändå. Jag har inte ätit en enda kaka, inte en
enda godisbit. TROTS att det alldeles precis var jul.
Det är fan inte dåligt, det är j*vligt BRA faktiskt om jag ska vara helt ärlig!
Jag åt clementiner och vindruvor efter julmaten medan de andra
åt knäck, pepparkakor, kola, fudge, paradis, after eight och en massa annat!
Jag tränar på gymmet minst tre dagar i veckan och det börjar redan
kännas i kroppen. Jag börjar känna mig mycket piggare och
kroppen är inte lika uppsvullen längre som den lätt blev innan när jag åt socker.
---
Men jag har fler löften.
Löften som ska påverka mitt psyke till det bättre.
Jag måste sluta vara så självdestruktiv och göra saker mot mig själv
som jag vet skadar mig själv. Jag måste ta hand om mig själv mer.
Och det viktigaste..
Jag ska sluta bry mig om vad människor som jag inte känner tycker om mig. Så länge jag beter mig på ett sätt som jag själv tycker är bra så ska jag nu försöka lära mig att ignorera vad idioter jag knappt känner tycker.
---
Bra sagt Sara.
Tack Sara, du är rätt bra ändå.
Ja, det är jag f*n!
:O

Kommentarer
Postat av: Anonym Kille Som Sara Känner

Du är så stark! Man märker att du har bestämt dig.

2011-01-05 @ 21:30:17



Namn?

E-postadress?

What's on your mind?

Kom ihåg mig?
Trackback